Меню сайту

Наше опитування

Чи візьмите ви участь у традиційному міському суботнику ?
Всього відповідей: 49

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Інтернет-посиланя

Верховна Рада України

Президент України

Урядовий портал

Вінницька обласна рада

Вінницька облдержадміністрація

Пошук

Каталог статей

Головна » Статті » Регуляторна діяльність

Рішення №345 (Додаток 1)
Додаток 1
до рішення  17 сесії районної ради
5 скликання від 23 квітня  2009  р.

П О Р Я Д О К
передачі в оренду майна, що є об'єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста району
         Порядок передачі в оренду майна, що є об'єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста району, розроблений у відповідності до статей 142, 143 Конституції України, статей 759, 760, 761, 762, 763 Цивільного кодексу України, статей 283-289, 291 Господарського кодексу України,  статті 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»,  частини п’ятої статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні”, статей 2, 4, 5, 6, частини другої статті 19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна”, інших нормативно-правових актів, що регулюють орендні відносини та з метою підвищення ефективності використання об’єктів комунальної власності  територіальної громади.
                                             
                                               1. Об'єкти оренди
          Об'єктом оренди є:
Цілісний майновий комплекс - господарський об'єкт із завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг), з наданою йому земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними комунікаціями, системою енергопостачання.
Нерухоме майно (будівля, споруда, приміщення чи його частина), за умови, що воно вільне і на нього є:
- інвентарна справа (для споруд некапітального характеру та твердого покриття відкритих майданчиків і частини приміщень бюджетних установ -план-схема, завірена балансоутримувачем);
незалежна (експертна) оцінка майна;
свідоцтво про власність (на всю будівлю чи тільки на об'єкт оренди) - при укладанні договору оренди терміном на три роки і більше.
Інше окреме індивідуально визначене майно.
При укладанні договорів оренди нерухомого майна (крім споруд некапітального характеру і таке ін.) терміном на три роки і більше, проводиться нотаріальне посвідчення договорів оренди. Оплата робіт, пов'язаних з оформленням відповідних матеріалів (нотаріальне посвідчення, довідка характеристика, держмито та ін.), здійснюється орендарем.
2. Орендодавці
1.1. Від імені територіальних громад сіл, селищ, міста району повноваження орендодавця щодо цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів здійснює районна рада.
1.2. Від імені територіальних громад сіл, селищ, міста району повноваження орендодавця нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 кв.м на одну юридичну особу, та окремого індивідуально визначеного майна здійснюють підприємства та установи, на балансі яких знаходяться об'єкти оренди, а щодо нерухомого майна, загальна площа якого перевищує 200 кв.м - з дозволу районної ради (далі - Органу управління майном).

3. Орендарі
3.1. Орендарями комунального майна можуть бути:
- юридичні особи, державні, комунальні та інші підприємства, створені та зареєстровані в установленому законом порядку;
- громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють підприємницьку діяльність та зареєстровані як фізичні особи-підприємці в установленому законом порядку.

4. Порядок надання дозволу підприємствам, установам, організаціям
бути орендодавцями нерухомого майна та отримання дозволів
на укладення договорів оренди рухомого не нерухомого майна
4.1. Підприємства, установи, організації для отримання дозволу бути
орендодавцем та укласти договори оренди рухомого та нерухомого майна (а в разі, якщо підприємства, установи, організації є орендодавцями, відповідно до п.1.2.
зазначеного Порядку - для отримання дозволу на укладення договорів оренди
нерухомого майна) звертаються до районної ради у порядку, визначеному
Регламентом районної ради, з відповідним листом-клопотанням.
До листа додаються:
копія заяви до підприємства, установи, організації від фізичної або юридичної особи, яка має намір укласти договір оренди (у разі, якщо лист-клопотання викликаний їх зверненням, а не ініціативою орендодавця);
звіт про незалежну оцінку нерухомого майна;
- розрахунок  орендної плати,  здійснений  відповідно  до  затвердженої Методики;
-    висновок галузевого управління районної державної адміністрації;
-    витяг з інвентарної справи (для споруд некапітального характеру та
твердого покриття відкритих майданчиків і частини приміщень бюджетних
установ - план-схема), завірений балансоутримувачем;
- копія свідоцтва про власність (на всю будівлю чи тільки на об'єкт оренди), при бажанні укласти договір оренди терміном на три роки і більше;
4.2.    Зазначені матеріали розглядаються у порядку, визначеному
Регламентом районної ради.
4.3.    За результатами розгляду може бути запропоновано прийняття
рішення про:
надання згоди на здачу в оренду рухомого та нерухомого майна орендареві, якого буде визначено на конкурсних засадах;
мотивовану відмову.
У разі надходження заяви про оренду рухомого та нерухомого майна від бюджетної організації або заяви про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, структурного підрозділу підприємства від господарського товариства, утвореного трудовим колективом цього підприємства, структурного підрозділу підприємства, може бути запропоновано прийняття рішення про укладення договору оренди із зазначеними заявниками відповідно до вимог чинного законодавства.
4.4. Дозвіл бути орендодавцем рухомого та нерухомого майна та укласти договори оренди оформляється у вигляді рішення сесії районної ради або розпорядження голови районної ради.
4.5. Зазначене рішення сесії районної ради або розпорядження голови районної ради є підставою для проведення конкурсу, та укладення договору оренди з орендарем, визначеним на конкурсних засадах. Порядок проведення конкурсу на право оренди визначено розділом 6 цього Порядку.
4.6. Для отримання дозволу на продовження терміну дії договору оренди орендодавець надає районній раді своє звернення, із зазначенням у ньому адреси, площі, бажаного терміну оренди, мети використання об'єкту, копію звернення орендаря та довідку про відсутність заборгованості орендаря з орендної плати, комунальних платежів та експлуатаційних витрат.

5. Порядок та умови надання пільг щодо орендної плати орендарям цілісних майнових комплексів, рухомого та нерухомого майна, що є об'єктом права спільної власності територіальних громад району.                                                                                                                                 
    5.1. Цей Порядок визначає умови надання пільг щодо орендної плати орендарям цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, рухомого та нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад району з метою    запобігання їх банкрутству, поліпшення їх фінансового стану та підвищення конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг).
  5.2. Пільги щодо орендної плати можуть бути надані орендарям на термін до 2 років.
  5.3. Для отримання пільг орендар надає орендодавцю заяву і такі
документи та матеріали:
- аналіз причин збитковості; бухгалтерський звіт (в обсязі форм річного); розшифровку дебіторської та кредиторської заборгованості; копію довідки з банку про наявність коштів на рахунках;
- висновок відповідної профільної постійної комісії районної ради та галузевого управління районної державної адміністрації стосовно того, що об'єкт оренди має важливе соціальне значення (у разі, коли орендар обґрунтує надання пільг таким значенням об'єкта);
- пропозиції про розмір пільг щодо орендної плати, із зазначенням терміну, на який бажано їх одержати.
    5.4.  Районна рада приймає рішення про: надання пільг; відмову у наданні пільг; відмову у наданні пільг із зазначенням умов, за яких такі пільги можуть бути надані.
   5.5.  Пільги надаються з першого числа місяця, наступного за місяцем прийняття районною радою рішення про надання пільг.
   5.6.  Орендодавець повідомляє орендаря про прийняте рішення.
  5.7. Якщо орендар не погоджується з прийнятим рішенням, клопотання про перегляд такого рішення може бути подано орендодавцеві не раніше, як через півроку з дня його прийняття.

6. Порядок проведення конкурсу на право укладення договору оренди майна, що є об'єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста району
  6.1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини першої статті 7 та частини сьомої статті 9 Закону України „Про оренду державного та комунального майна" з метою визначення порядку проведення конкурсу на право оренди майна, що є об'єктом права комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міста району, у випадках, передбачених чинним законодавством України.
6.2. Конкурс на право оренди об'єкта (далі - Конкурс) проводить конкурсна комісія (далі - Комісія), утворена орендодавцем.
6.3. Конкурс полягає у визначенні орендаря, який запропонував найбільшу орендну плату, при забезпеченні виконання інших умов конкурсу.

І. Оголошення конкурсу
6.4. Конкурс оголошується орендодавцем.
6.5. Оголошення про конкурс на право оренди публікується в районних засобах масової інформації у вигляді оголошення не пізніше, ніж за 10 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості:
- умови конкурсу;
- дату, час і місце проведення конкурсу;
-    кінцевий термін прийняття пропозицій учасників конкурсу (заяв про
оренду і пропозицій до договору оренди, що відповідають вимогам конкурсу);
-    іншу інформацію.
2. Умови конкурсу
6.6.    Умовами конкурсу є розмір орендної плати, а також інші умови,
залежно від специфіки об'єкта оренди, а саме:
- ефективне використання об'єкта оренди за цільовим призначенням (у разі оренди цілісного майнового комплексу - відповідно до профілю виробничої діяльності підприємства);
- дотримання вимог експлуатації об'єкта;
         - здійснення певних видів ремонтних робіт;
- виконання встановлених для підприємства мобілізаційних завдань;
- виготовлення продукції в обсягах, необхідних для задоволення потреб регіону;
- збереження та створення нових робочих місць;
-    вжиття заходів для захисту навколишнього середовища з метою
дотримання екологічних норм експлуатації об'єкта;
- створення безпечних та нешкідливих умов праці;
- дотримання умов належного утримання об'єктів соціально-культурного призначення;
- інші умови, з урахуванням пропозицій конкурсної комісії.
6.7.  Основним критерієм визначення переможця є максимальний розмір орендної плати, при обов'язковому забезпеченні виконання інших умов конкурсу.
6.8. Стартова орендна плата визначається за Методикою розрахунку і порядком використання плати за оренду майна, затвердженими сесією районної ради, зі змінами та доповненнями.
6.9.  Для участі в конкурсі учасник конкурсу подає на розгляд конкурсної комісії такі матеріали:
6.9.1. Заяву про участь у конкурсі.
6.9.2.    Відомості про учасника конкурсу:
а)     для учасників, які є юридичними особами:
- посвідчені нотаріусом копії установчих документів;
- відомості про фінансове становище (платоспроможність) учасника конкурсу, з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованостей;
-    довідку від учасника конкурсу про те, що щодо нього не порушено справу
про банкрутство;
-    довідку органу статистики про включення до ЄДРПОУ;
б)    для учасників, які є фізичними особами:
- свідоцтво про реєстрацію фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності;
- довідку про взяття на облік платника податку;
- довідка фінансової установи щодо наявності розрахункового рахунку;
- декларацію про доходи.

3.  Конкурсна комісія
6.10. Конкурсна комісія утворюється орендодавцем у кількості 5 осіб.
6.11. Основними завданнями та функціями комісії є:
- визначення умов та терміну проведення конкурсу;
- розгляд пропозицій
-    складання протоколів та подання їх на затвердження орендодавцю.
6.12.    Комісія під час своєї діяльності має право звертатися за
консультаціями до фахівців Органу управління майном, що є об'єктом права
спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району.
6.13. Комісія розпочинає роботу з моменту підписання документу про її створення.
6.14. Керує діяльністю комісії та організовує її роботу голова Комісії. Голова Комісії у межах своєї компетенції скликає засідання Комісії, головує на засіданнях та організовує підготовку матеріалів на розгляд Комісії.
Голова Комісії має ухвальний голос, якщо при прийнятті рішення про визначення переможця Конкурсу голоси членів Комісії розділилися порівну.
6.15. Прийняття рішення про визначення переможця Конкурсу
здійснюється Комісією у закритому режимі. У разі потреби отримання
додаткової інформації Комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях
пояснення учасників Конкурсу.
6.16.    Засідання Комісії є правомочними за умови участі в них не менше
З чол.


4. Процедура проведення конкурсу
6.17. Конкурс проводиться в один етап, на якому визначається переможець згідно з умовами конкурсу та зобов'язаннями учасника конкурсу.
6.18. У разі надходження двох або більше пропозицій, які відповідають умовам конкурсу, переможець конкурсу визначається конкурсною комісією на підставі аналізу пропозицій більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії.
У разі надходження однієї пропозиції, яка відповідає умовам конкурсу, з особою, яка її надала, укладається договір оренди.
У разі відсутності пропозицій, які відповідали б умовам конкурсу, конкурс вважається таким, що не відбувся.
6.19.    Пропозиції надаються у конвертах з написом „На конкурс",
запечатаних печаткою учасника конкурсу. До дати проведення конкурсу
конверти з пропозиціями зберігаються у голови конкурсної комісії. Конверти
розпечатуються на засіданні конкурсної комісії.
Пропозиції, надані в конвертах, неоформлених належним чином або розкритих (розпечатаних), з неправильними даними про учасника конкурсу не розглядаються і повертаються секретарем комісії заявнику. Після розпечатування конвертів до конкурсу допускаються учасники, пропозиції яких відповідають умовам конкурсу.
6.20.    Після закінчення засідання конкурсної комісії складається протокол, у
якому зазначаються:
відомості про учасників;
пропозиції і зобов'язання учасників;
обґрунтування рішення про визначення переможця.
Протокол підписується всіма членами конкурсної комісії і залишається в орендодавця.
6.21.    Протокол про результати конкурсу затверджує орендодавець.
6.22. За результатами конкурсу з переможцем конкурсу орендодавець укладає договір оренди. До умов договору оренди включаються орендна плата у розмірі, запропонованому переможцем конкурсу, та інші пропозиції переможця конкурсу.
6.23. У разі, коли конкурс не відбувся, орендодавець, за погодженням з Органом управління майном, вправі змінити умови конкурсу та оголосити конкурс знову.
6.24. Діяльність комісії припиняється у разі коли:
- відсутність заяв про участь у конкурсі – з оголошенням кінцевого терміну прийняття пропозицій учасників конкурсу;
- проведення конкурсу – з дати укладення договору оренди, або на підставі наказу, виданого орендодавцем.

7. Порядок надання дозволів орендарям на право передачі в суборенду
 7.1. Орендар може передати в суборенду частину орендованого нерухомого майна та інше окреме індивідуально визначене майно з дозволу орендодавця. Для цього орендар та заявник, що претендує на суборенду, подають на ім'я орендодавця заяву - клопотання та документи, передбачені п.6.9.2. цього Порядку.
 7.2. Орендодавець для отримання згоди для надання дозволу на укладення договорів суборенди частини нерухомого майна  та рухомого майна звертається до Органу управління майном у порядку, визначеному Регламентом районної ради, з відповідним листом-клопотанням та аргументованими висновками щодо доцільності передачі майна в суборенду.
 7.3. Згода Органу управління майном на передачу в суборенду нерухомого майна оформляється у вигляді рішення районної ради або розпорядження голови районної ради.
 7.4. Після отримання згоди Органу управління майном орендодавець надає орендарю дозвіл на право передачі частини нерухомого майна в суборенду.
7.5. Термін суборенди не повинен перевищувати терміну оренди.
7.6. Плата за суборенду цього майна не повинна бути меншою, ніж орендна плата орендаря за відповідну площу.
Розмір плати за суборенду нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна розраховується в порядку, встановленому Методикою для розрахунку розміру плати за оренду зазначеного майна.

8.Порядок нарахування і використання амортизаційних відрахувань
8.1. Передача майна в оренду не припиняє право власності на це майно.
8.2. Амортизаційні відрахування на орендовані цілісні майнові комплекси підприємств, їх структурні підрозділи, будівлі та споруди нараховує та залишає у своєму розпорядженні орендар.
8.3. Амортизаційні відрахування на орендовані приміщення, частини
будівель і споруд та інше окреме індивідуально визначене майно нараховує
і залишає у своєму розпорядженні підприємство (крім бюджетних установ,
закладів), на балансі якого знаходиться це майно.
8.4.    Амортизаційні нарахування на об'єкти оренди, балансоутримувачами
яких є бюджетні установи (заклади), не нараховуються.
8.5. Право власності на майно, придбане орендарем за рахунок амортизаційних відрахувань, належить власнику орендованого майна.
8.6. Амортизаційні відрахування використовуються на відновлення орендованих основних фондів.
Орендар щоквартально подає звіт орендодавцю щодо нарахування та використання амортизаційних відрахувань.
Відновлення орендованих основних фондів за рахунок амортизаційних відрахувань збільшує вартість основних фондів та є спільною власністю територіальних громад району.

Прикінцеві положення
Питання, що можуть виникнути в процесі орендних відносин і не обумовлені цим Порядком, вирішуються відповідно до чинного законодавства України.


Керуючий справами виконавчого
апарату районної ради                                                                      А.А.Вознюк






Категорія: Регуляторна діяльність | Додав: Лідія__Анатоліївна (09.03.2011)
Переглядів: 837 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0